zaterdag 18 maart 2017

INKIJKEXEMPLAAR
Droom je sterker

Goede voornemens en waardevolle droomdoelen geven je een grote voorsprong in het leven.

Droombeelden vergroten je competentie omdat ze je aanspreken op je beste, meest ontwikkelde kanten. Dit boek helpt je het geloof in jezelf, je mogelijkheden en je positieve eigenschappen te optimaliseren.

Psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen laten met behulp van de meest recente technieken uit de positieve psychologie zien dat het belangrijk is om je eigen dromen te benoemen en de eerste stap te zetten van wens naar realiteit. Je ideale toekomst begint nu!

'In meer dan vijftig korte hoofdstukken, elk afgesloten met een kernachtige boodschap, wordt op een toegankelijke manier beschreven wat ervoor nodig is om oude (schijn)zekerheden los te laten en dromen tot een wezenlijk deel van je leven te maken.' Biblion

Nu overal te lezen als Kindle eBook
Droom je sterker is ook verkrijgbaar via kobobooks.nl en bij bol.com

vrijdag 18 maart 2016

-Klik hier voor meer informatie over onze Praktijk voor Psychotherapie en Coaching

-Klik hier voor de nieuwste uitgaven van Sterk Publishers

INKIJKEXEMPLAAR
Leef met Liefde 

Positief psychologische en persoonlijke levenslessen. Wat kun je leren van je unieke levensverhaal als je met respect en begrip mag kijken naar je ontwikkeling, geschiedenis en toekomstmogelijkheden?

Dit boek moedigt je aan om te blijven geloven in jezelf. Liefde is de sterkste kracht in haar meest zuivere vorm. Realiseer je dat je meer en beter bent dan je nu zelf kunt zien.
Psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen beschrijven -met voorbeelden en technieken uit de positieve psychologie, mindfulness en cognitieve gedragstherapie- dat zelfacceptatie en innerlijke rust altijd bereikbaar zijn. Puur en simpel door de dingen die je zelf kunt doen, alleen of met anderen.

Nu overal te lezen als Kindle eBook
Leef met Liefde is ook verkrijgbaar via kobobooks.nl  en bij bol.com


Speciale paperback editie via Amazon.de €10,69 (incl. verzending binnen 1 dag)

donderdag 11 juni 2015

INKIJKEXEMPLAAR
Denk je sterk!  / druk 27

Meer zelfwaardering. Meer zelfvertrouwen. Overwin verlegenheid. Beter omgaan met anderen.

Zelfvertrouwen begint van binnen in je manier van denken en kan groeien door het contact met andere mensen.

Denk je sterk heeft bewezen dat het toepassen van cognitieve (gedachte)technieken duidelijk helpt bij het veranderen van een negatief zelfbeeld. De beschreven technieken zijn aantoonbaar werkzaam. Ze helpen succesvol het contact met anderen te verbeteren.

'Bind ook eens de strijd aan met je innerlijke stem.' de Volkskrant
'Weg met zelfkritiek, welkom zelfvertrouwen.' Santé
'Overtuigend en goed leesbaar, een verademing.' Angst, Dwang en Fobie Stichting
'Een goede stimulans en helder en bondig geschreven.' Psychologie Magazine
'De auteurs geven op een leesbare manier uitleg over hoe zelfvertrouwen en een gebrekkig zelfbeeld in elkaar steken én wat u er aan kunt doen.' Libelle

Denk je sterk ook als eBook

donderdag 3 juli 2014

INKIJKEXEMPLAAR

Psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen geven in dit boek praktische zelfhulptechnieken en vele waardevolle praktijkvoorbeelden.

-Samen sterker is bedoeld voor mensen die willen groeien in relaties. De bewezen effectieve zelfhulptechnieken helpen beide partners zich te bevrijden uit steeds terugkerende patronen en raadsels in hun relatie.

-Overwin tegenslag laat zien hoe mensen toch de inspiratie kunnen vinden om persoonlijke lessen te trekken uit hun grootste tegenslagen. 'De lezer krijgt talrijke suggesties en waardevolle voorbeelden.'

-Voel je goed geeft begrijpelijke uitleg over de meest voorkomende angst- en stemmingsstoornissen. Daarnaast bevat het korte stukjes over zeer diverse onderwerpen. Met verwijzingen naar literatuur en websites. 'Toegankelijk, praktisch, veelomvattend.'

Nu overal te lezen als Kindle eBook
Zelfhulp Collectie I is ook verkrijgbaar via kobobooks.nl en bij bol.com

zaterdag 15 februari 2014

INKIJKEXEMPLAAR
Positieve Mindfulness

Bewust en met volle aandacht leven betekent per definitie een gezonder en positiever leven.

Dit nieuwe eBook laat zien hoe je de voordelen van mindfulness kunt combineren met werkzame, motiverende technieken uit de positieve psychologie.

Bij een meditatieve, innerlijke ontwikkeling passen alleen maar nieuwe kansen. Positieve mindfulness helpt je onvoorwaardelijk te vertrouwen op je eigen kracht. Voel je goed, gezond en gelukkig!



Nu overal te lezen als Kindle eBook
Positieve Mindfulness is ook verkrijgbaar via kobobooks.nl  en bij bol.com 

Speciale paperback editie via Amazon.de €10,69 (incl. verzending binnen 1 dag)
INKIJKEXEMPLAAR
Dagelijks Sterk!

Mag je zijn wie jij bent? Onafhankelijk, vrij en met voldoende persoonlijke en professionele ruimte? Onderbreek je dagelijkse gedachtestroom met een van de 365 teksten voor meer innerlijke rust, authenticiteit en optimisme.

In dit inspirerende geluksdagboek hebben Fred Sterk en Sjoerd Swaen de belangrijkste kennis en inzichten uit hun eerdere zelfhulpboeken verzameld. Gerangschikt naar de seizoenen, maanden en dagen van het jaar. De positieve suggesties helpen je sterker en vollediger te leven.

Psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen zijn, naast hun werk als psychotherapeut, auteurs van een reeks succesvolle zelfhulpboeken. Hun boeken worden op grote schaal gebruikt als 'motivatieboeken' in de hulpverlening, voor studenten en in het bedrijfsleven.

Nu overal te lezen als Kindle eBook
Dagelijks Sterk! is ook verkrijgbaar via kobobooks.nl  en bij bol.com

Speciale paperback editie via Amazon.de €10,69 (incl. verzending binnen 1 dag)

vrijdag 17 juni 2011

INKIJKEXEMPLAAR
Sterk in je werk

Meer kracht en kwaliteit in je leven

Iedereen heeft talent. Waar ben jij goed in? Wat zijn je kwaliteiten? Wat heb je te bieden?


Waar je ook werkt, thuis of buiten de deur, dit vernieuwde eBook helpt je meer voldoening en waardering uit je werk te halen.

Jij bent de beste en je kunt sterk, alert en moeiteloos werken. Wat brengt geluk en waar ben je dankbaar voor? Leer privé en werk zo te combineren dat beide inspiratie geven.


Vergroot je keuzevrijheid met doelgerichte zelfcontrole en positieve zelfmotivatie.  
   
Verkrijgbaar bij amazon.nl    kobobooks.nl  en via de bol.com kobo app
INKIJKEXEMPLAAR
Positieve zelfmotivatie gaat over alles wat er wel mogelijk is. Over hoe je het beste deel van jezelf kunt mobiliseren en in beweging kunt krijgen.

Met dit vernieuwde eBook Positieve zelfmotivatie leer je:

-Concentratie op wat goed is en kwaliteiten
-Visualisatie van wat mogelijk is
-Bewustwording en verandering van valkuilen
-Acceptatie van pijnlijke emoties en frustratie
-Volledige toewijding aan waardevolle doelen
-Affirmatie van persoonlijke kracht en idealen

Elke motivatietechniek is gebaseerd op de meest recente positief- psychologische kennis en praktijkervaring van beide auteurs. Met als belangrijkste motto: Stap uit je zelfbedachte beperkingen, in een nieuw waardevol leven.

Positieve zelfmotivatie is meer dan zomaar peptalk. Het bevat zelfhulptechnieken waarvan de effectiviteit is bewezen.' Psychologie Magazine

maandag 23 juli 2007

Ruimte voor jezelf 2017

Ruimte voor je zelf: Handboek voor persoonlijke vrijheid. Twee bijzondere zelfhulpboeken in één band: Ruimte voor jezelf en Emotioneel in balans.

Beide boeken staan boordevol herkenbare voorbeelden, tips en technieken voor een groot aantal onderwerpen waar bijna iedereen in het dagelijkse leven mee te maken krijgt. Met als centraal thema: hoe krijg je sociaal en emotioneel meer ruimte.Specifieke negatieve emoties kun je veranderen. Positieve emoties als geluk, liefde en voldoening kun je vasthouden en uitbreiden.

'Er zijn duizenden boeken over geluk geschreven. Eén van de beste boeken op dit gebied , Ruimte voor jezelf, is geschreven door Fred Sterk & Sjoerd Swaen. Volgens deze psychologen is een van de grootste belemmeringen van ons geluk ons eigen perfectionisme...' Santé

Ruimte voor jezelf nu ook als eBook
.

Leven met een piekerstoornis

Mensen met een chronische piekerstoornis leven onder voortdurende hoogspanning. Het overmatige piekeren gaat samen met aanhoudende angst, (over)vermoeidheid of andere lichamelijke en psychische klachten.Meestal is er ook sprake van besluiteloosheid, uitstel- en vermijdingsgedrag.

Leven met een piekerstoornis behandelt op heldere en toegankelijke wijze behandelingsmethoden en nieuwe veelbelovende zelfhulptechnieken voor deze angststoornis. Naast informatie over gezonde en ongezonde vormen van angst ligt de focus van dit boek vooral op het geleidelijk zelf leren doorbreken van de piekergewoonte. Getoond wordt welke vaardigheden kunnen bijdragen aan meer evenwicht, zelfacceptatie en mentale rust.

'Weer een prima aanvulling van deze reeks zelfhulpboeken, en niet alleen nuttig voor patiënten, maar ook voor behandelaars. De auteurs zijn het ijzersterke psychologen/ psychotherapeutenduo Sterk en Swaen' Tijdschrift voor Psychiatrie

Leven met een piekerstoornis als eBook

Nu ook inkijkexemplaar bij Google Boeken

Omgaan met studiefaalangst

Omgaan met studiefaalangst Zo’n tien procent van de scholieren en studenten heeft last van studiefaalangst. Sommigen maken zich zelfs zo veel zorgen over hun studie, dat ze nauwelijks nog aan studeren toekomen. Faalangst heeft een verlammend effect op je prestaties. Dat is jammer, want zo blijven je intelligentie en een schat aan talenten en vaardigheden onbenut.

In dit boek laten de psychologen Fred Sterk en Sjoerd Swaen zien hoe je studiefaalangst, uitstelgedrag, beoordelingsangst, spreekangst en examenvrees kunt overwinnen. Aan de hand van een uitgebreide gedachtetraining met doelgerichte ontspannings- en zelfhypnosetechnieken helpen ze je stapsgewijs op weg naar positieve zelfmotivatie en een inhoudsgerichte studiehouding. Je concentratie- en doorzettingsvermogen zullen zo aanzienlijk verbeteren, waardoor je betere studieprestaties kunt bereiken en meer zelfvertrouwen krijgt.

Omgaan met studiefaalangst als eBook

Nu ook inkijkexemplaar bij Google Boeken .

Leven met een paniekstoornis

Leven met een paniekstoornis. Ongeveer vier op de honderd mensen heeft last van een paniekstoornis met of zonder agorafobie (straatvrees). Het gaat hierbij om serieuze klachten die zeer beangstigend zijn. De paniekstoornis kan bij verwaarlozing van de klachten op termijn leiden tot allerlei extra problemen. Een onbehandelde paniekstoornis kan resulteren in: sociaal isolement, middelenmisbruik en belemmeringen in het gezins- en beroepsleven.

Dit boek behandelt op heldere en toegankelijke wijze oorzaken, behandelingsmethoden en zelfhulptechnieken bij de paniekstoornis met en zonder agorafobie. 'Van harte aanbevolen voor patiënten met een paniekstoornis en hun 'direct betrokkenen' en uitstekend passend in deze tijd van emancipatie van de patiënt met een psychiatrische aandoening.' Tijschrift voor Psychiatrie

Leven met een paniekstoornis als eBook

Nu ook inkijkexemplaar bij Google Boeken .

Leven met een dwangstoornis

De dwangstoornis komt vaker voor dan eerst gedacht werd. Ongeveer 2,6% van de totale bevolking heeft een dwangstoornis. Het gaat hierbij om serieuze klachten die zeer beangstigend kunnen zijn. Op de langere termijn kan een onbehandelde dwangstoornis tot allerlei extra problemen leiden: sociaal isolement en ernstige belemmeringen in het gezins- en beroepsleven.

Leven met een dwangstoornis verschijnt in de reeks Van A tot ggZ. De boeken uit deze reeks zijn zowel voor de professional als voor de cliënt uiterst bruikbaar om meer inzicht te krijgen in diverse stoornissen. 'Een zeer informatief boek over de Obsessieve Compulsieve Stoornis, over verschillende uitingsvormen en behandelwijzen.' Vriendin

Leven met een dwangstoornis als eBook
  
Nu ook inkijkexemplaar bij Google Boeken 

dinsdag 17 juli 2007

Praktijk voor Psychotherapie 2017

Fred Sterk biedt psychotherapie en coaching voor mensen die positieve en inspirerende veranderingen willen realiseren in hun werk en privé-leven.

Zijn aanpak is persoonsgericht, vraaggericht en doelgericht.
Hij maakt gebruik van zijn jarenlange ervaring als psychotherapeut om u te helpen uw doelen te analyseren en te vertalen naar de praktijk. Zijn methode is gebaseerd op bewezen werkzame, oplossingsgerichte technieken uit de cognitieve gedragstherapie en positieve psychologie.

Lid van:
-Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP)
-Nederlands Instituut van Psychologen (NIP)
-De Vereniging voor Gedragstherapie en Cognitieve therapie (VGCt)

Klik hier voor uitgebreide informatie over onze praktijk en ons kwaliteitsstatuut

Type praktijk: Generalistische Basis GGZ, Gespecialiseerde GGZ en zelfbetalende cliënten.
Op dit moment is er voldoende ruimte voor zelfbetalende cliënten: Positief Psychologische Coaching.
Informatie en aanmelding: f.sterk@ziggo.nl
Locatie psychotherapie: Den Haag - Scheveningen


Sjoerd Swaen is geregistreerd GZ psycholoog-psychotherapeut en heeft jarenlang ervaring in het effectief behandelen van de meest voorkomende angst- en stemmingsklachten en persoonlijkheidsproblemen.

Hij is gespecialiseerd in de cognitieve gedragstherapie, de oplossingsgerichte therapie en de positieve psychologie. Zie voor de eventuele mogelijkheden op het gebied van psychotherapie en coaching ook de zelfhulpboeken op deze website.

Lid van:
-Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & Psychotherapeuten (LVVP)
-Nederlands Instituut van Psychologen (NIP)
-De Vereniging voor Gedragstherapie en Cognitieve therapie (VGCt)

Klik hier voor uitgebreide informatie over onze praktijk en ons kwaliteitsstatuut

Type praktijk: Generalistische Basis GGZ, Gespecialiseerde GGZ en zelfbetalende cliënten.
Op dit moment is er voldoende ruimte voor zelfbetalende cliënten: Positief Psychologische Coaching.
Informatie en aanmelding: s.swaen@ziggo.nl
Locatie psychotherapie: Den Haag - Scheveningen
.

Links

Praktijk voor Psychotherapie Den Haag

@FredSterkPsych

Blog Fred Sterk

Lulu.com

Psycholoog.net

Denk je sterk: ontspanningsoefeningen


Denk je sterk: ontspannings- en meditatieoefeningen

Hieronder vind je links naar drie audiofiles, gemaakt door Fred Sterk en Sjoerd Swaen.


-direct afspelen of downloaden via onderstaande links:

Meditatie 1 (mp3, Denk je sterk)

Meditatie 2 (mp3, Ruimte voor jezelf)

Meditatie 3 (mp3, Beter studeren en slagen!)


Toelichting:Iedereen die last heeft van stress en/of weinig zelfvertrouwen zou eigenlijk een persoonlijke coach moeten hebben die moed insprak en alle innerlijke kracht zou weten te mobiliseren. Aangezien dit voor veel mensen in de praktijk niet mogelijk is, hebben we ontspannings-en meditatieoefeningen samengesteld die de functie van een persoonlijke coach kunnen overnemen.

Deze ‘Denk je sterk’-oefeningen/meditaties helpen negatieve angstgedachten te vervangen door positieve gedachten. Je kunt de methode vergelijken met de opwekkende of aansporende woorden (peptalk) die sportmensen gebruiken om tot betere prestaties te komen of om vol te houden in moeilijke omstandigheden. De positieve teksten stimuleren lichaam en geest tot beter functioneren en helpen beter met spanningsvolle situaties om te gaan. Het voordeel van deze methode is dat je er weinig voor hoeft te doen: dagelijks liggend of zittend (met gesloten ogen) de meditaties beluisteren. Zo kan er geleidelijk aan,naast alle andere manieren om met angst en spanning om te gaan,meer zelfvertrouwen ontstaan.

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat angst, spanning en zelfs lichamelijke pijn significant kunnen afnemen door het dagelijks doen van ontspannings-/meditatieoefeningen. Het is niet zo dat door ontspanning alle negatieve stress volledig zal verdwijnen. Maar angst kan minder hoog oplopen in een lichaam dat ontspannen is, dan in een lichaam dat constant ‘op scherp’ staat. Door dagelijks met de meditaties te ontspannen, bouw je een reserve aan lichamelijke en geestelijke ‘anti-angst-ontspanning’ op, waarover je makkelijker kunt beschikken op de momenten dat het nodig is. Het voordeel van de ‘Denk je sterk’-oefeningen is dat ze naast gewone ontspanningsoefeningen ook positieve anti-faalangstteksten bevatten.

Ten slotte worden er nog instructies voor meer zelfvertrouwen gegeven die aansluiten op de inhoud van het boek Denk je sterk. Uit ervaring blijkt dat veel mensen baat hebben bij het dagelijks gebruik van deze ontspannings-/meditatieoefeningen. Voor een goed resultaat, ook op de langere termijn, is het wel van belang er iedere dag, ongeveer twintig minuten, aandacht aan te besteden.

Fred Sterk & Sjoerd Swaen. Denk je sterk! Handboek voor persoonlijke groei: Meer zelfwaardering. Meer zelfvertrouwen. Overwin verlegenheid. Beter omgaan met anderen. Utrecht: Kosmos Uitgevers, 2015. - 288 p.




Deze website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Noch de makers, noch de auteurs stellen zich echter aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg van eventuele onjuistheden en/of onvolledigheden op deze website.